Friday, October 7

 

Svadba

Na základe skúseností posledných mesiacov by som mohla napísať svadobný špeciál o tom, kde zohnať lacné a dobré svadobné koláče, víno, kde a za koľko majú vhodné obleky, košele, kravaty, šaty, doplnky. Kde robia úžasné kytice a koľko asi celá tá sranda stojí.
Celú svoju rannú mladosť som si predstavovala, že sa vydám s dvoma svedkami a pôjdeme s rodičmi na civilný obed do reštaurácie. Ale život býva úplne iný ako si predstavujete. A tak som sa vydala na hrade Devín s klasickou veselkou a dokonca aj tancovačkou potom. Síce sme si to trochu prispôsobili, ale konvencie sme búrali len veľmi nepriamo :)
Zoberiem to pekne po poriadku.
Po krátkom prieskume zvíťazili koláče v Danele. Majú špeciálny cenník pre svadby a iné väčšie akcie, nezľaknite sa cien čo majú vo vitríne. Priemerná cena bola tuším 8 Sk za koláčik, boli dost veľké a dobré. Všetky sa zjedli, aj v robote zmizli bleskurýchlo. Otec bol dokúpiť v pondelok ďalšie na oslavu do ich práce a predali mu ich ešte za „svadobnú“ cenu. Spokojní sme boli aj s tortami. Boli síce komorne malé, ale pekné a dobré. Každému sa ušlo, aj keď by sa boli zjedli aj dve. Odporúčam banánovo-čokoládovú alebo orechovú náplň. Na torty majú veľmi pekný katalóg, na webe nie je všetko. Majiteľka je ochotná a určite sa oplatí s ňou porozprávať. Keď prejavíte vážny záujem, dostanete ochutnať aj zadarmo. Zarazilo ma jediné – keďsme prišli pre hotové koláče, všetko bolo pekne nabalené podľa dohody, výslužky, tyčinky, pagáče, okrem poschodovej torty. Na moje veľké prekvapenie som sa dozvedela, že nemajú na ten rozmer vhodnú krabicu a že ju treba mať v aute na kolenách. Našťastie to bola torta potiahnutá marcipánom, čiže držala a pár rán od prstov na nej až tak nevadilo. Z toho plynie poučenie, že pre koláče by mali ísť najmenej dvaja ľudia. Čo keby bolo treba držať na kolenách poschodovku?
Dobré referencie som počula aj na EMO cukrarenska vyroba v Petržalke. Tiež sa tam dajú ochutnať koláče, ceny sú prijateľné a skúsenosti vraj dobré. Rovnako ako v Danele balia výslužky a všetko pripravia tak, že s tým nemáte žiadne ďalšie starosti. Nemám bohužiaľ osobnú skúsenosť, keďže sa mi nepodarilo včas nájsť na nich kontakt. Dodala mi ho kolegyňa až niekoľko dní pred svadbou (Sustekova 27, 851 04 Bratislava, tel: 02/62318113).
Víno sme mali od Matyšáka a z Rače (biele), červené z PD Vajnory. Ceny za sudové víno sú príjemné, všetci boli ústretoví. Z našej skúsenosti, ½ litra vína na osobu naozaj stačí, pokiaľ si nepozvete partiu ktorá sa mieni opiť pod obraz boží.
K oblečeniu a topánkam: Prešla som niekoľko salónov, ale Nicol u mňa zvíťazil s bezkonkurečným výberom šiat aj veľkostí a tiež profesionálnym prístupom. Majú k dispozícií veľa typov sukní na kombinovanie a sú naozaj ochotní. Môžete tam príst aj 4x, keď nie ste o niečom presvedčení a skúšať, pýtať sa. Majú tiež dobrý sortiment pánskych kravát a niekoľko košiel, ktoré presne pasujú.
Ťažšie to bolo s topánkami. V auguste boli pekné maslové lodičky beznádejne vypredané. Pomohlo mi nakoniec, keď som napísala dotaz na burzu na asi najznámejšej svadobnej stránke. Tip na obuv na Grosslingovej, tuším 14 bol naozaj dobrý. Celkom fajn výber bol aj v 7 Miles pri Tescu na Kamennom námestí.
Prekvapivo lacné a kvalitne pôsobiace kravaty sme úplne náhodou objavili v podnikovej predajni Paula v blízkosti križovatky Miletičovej a Trenčianskej. Hneď vedľa je veľký obchod s metrovým textilom, kam sme mali namierené pôvodne.
Ešte ku kytici. Tip na kvetinárstvo na Gorkého (vedľa optiky) mi dal kaderník. Je to príjemné alternatívne miesto k všadeprítomnému Raphis-u, Green Art ci Orchidei. V týchto troch kvetinárstvach, či už skoro sieťach ma odradil buď neosobný prístup alebo pásová výroba. Kvetinárkam je úpne jedno aké máte šaty, nespýtajú sa Vás na obľúbené kvety. Spravia viac menej čo chcete a ak nemáte predstavu, za 2 až 4.000 Sk sú ochotní spraviť štandard s ktorým nič nepokazíte, ale... ak máte chuť na niečo výnimočné, odporúčam zastaviť sa na Gorkého a porozprávať sa s majiteľkou.
Na záver:
Svadba je veľká vec a pokiaľ nemáte s organizáciou takýchto akcií skúsenosti, každá rada je drahá. Pokiaľ prípravy neberiete ako zábavku, odporúčam ich zveriť do rúk skúsenej osobe, buď z rodiny alebo profesionálovi, ktorý sa tým živí. Je len na Vás, koľko úsilia a času Vám za to stojí :o).

Comments:
Ahoj Katarina,

to som velmi rada, ze som nasla tvoj clanocek o svadbe.
Volam sa Henrieta a tiez by som chcela mat svadbu na Devine, brusim tu po nete a neviem najst ziadne info!! Tak som sa potesila, ze som nasla ziveho cloveka co to absolvoval. Chcela som sa ta opytat ake to bolo s vybavovanim, my by sme chceli svadbu teraz v lete a neviem ci uz nie je moc neskoro. Kedy ste mali svadbu vy? Kde konkretne ( v ktorej cast hradu) bol obrad? Mali ste pekne pocasie, nevies nahodou ako to je ked prsi?? Aky bol poplatok za organizaciu a sobasil vas matrikar, alebo knaz? Je tam aj ozvucenie?? Joooj tolko by som mtoho chcela vediet. Najhorsie je ze vsetko musim vybavovat na dialku, tak kazda dobra rada a pomoc sa zidu.
Ak budes mat cas a chut tak mi napis prosim.
tu je moj mailik h.fazekasova@hotmail.com

Vopred dakujem

Hena
 
Ahoj Hena,

pridavam odpoved sem lebo mail sa mi vratil - "mailbox unavailable".

Takze bod za bodom.

1. Termin a oddavajuci
Najskor treba mat dohodnuty termin s oddavajucim. Moze to byt matrikar aj knaz,
to je na vas.
Ak chcete uradnu svadbu, musi vas sobasit matrikar z Okresu BA 4, kam Devin
spada. Cize sa treba dohodnut na matrike na Karloveskej 2.
Su na to zvyknuti, staci dojst / zavolat a dohodnut sa - ak sa medzitym nieco
nezmenilo, my sme mali svadbu pred 5 rokmi. Jedine obmedzenie je termin,
normalne sobasia skoro kazdu sobotu (myslim v svadobnej sieni) ale v pripade
obradu na Devine je menej terminov kedy su tam ochotni ist, cize treba rata s
tym ze nebudete v ten den jedini - v nasom termine tam boli 3 svadby, Nastastie
Devin je dost velky a tak sa to tam stratilo, mali sme dost sukromia, Kazdy par
mal vybrate ine miesto a relativne daleko od seba.
Co sa tyka knazov, neviem ci je do nejak obmedzene miestnou prislusnostou farara
k danej farnosti, ale skor myslim ze nie. To si uz treba zisti u konkretneho
farara a ten vam urcite poradi.

2. Najdolezitejsie zo vsetkeho je vybavit si povolenie od Mestskeho muzea v
Bratislave. Maju sidlo v Starej radnici na Hl. namesti.
Treba tam zavolat a dohodnut sa. Obrad mozes mat kde si vyberies, budu sa Ta
pytat na tvoju predstavu a ak by mali namietky, povedia ti to. Treba prist uz s
konkretnym terminom a casom, ten uvediete do ziadosti, ktoru musis pisomne podat
(a najlepsie osobne odovzdat, ale aj postou je to ok).
Odporucam sa ist prejst aj s buducim manzelom po hrade a dohodnut sa na 2-3
alternativach - co by sa Vam pozadavalo.
Vacinou byvaju svadby na tych travnatych castiach, su tam aj rovne plochy a na
jednom mieste tusim maju aj prenosne lavicky. Dalsie popularne miesto je hore na
najvyssom bode zrucaniny, je odtial pekny vyhlad ale vyslap trva 15-20 minut od
brany (upravene chodniky a vela schodov na konci) , tak treba zvazit kto pride
na svadbu a ci to pre niektorych hosti (babicky, atd...) nebude problem.
My sme mali svadbu pri zakladoch slovanskeho kostola, od hlavneho vchodu mozno
50 metrov od obocka nalavo, je to taka nenapadna kryta zapustena stavba. Riesi
to problem s pocasim, ale je tam dost tma. Cize zislo by sa osvetlenie a
ozvucenie, co su starosti navyse. My sme to zvladli aj bez toho, ale niektori
hostia hovorili ze nepoculi.
Ak by ste chceli mat svadbu vonku, videla som ze ostatni mali postavene take
prenosne siatre a niektori aj ozvucenie (ale to uz neviem kde zohnat - musite si
doniest svoje),

3. Devin - hrad
Ked budete mat povolenie od mestskeho muzea, je dobre zajst na hrad a dohodnut
so spravcom technicke detaily. Je lepsie nadviazat osobny kontakt, aby ste
predisli nedorozumeniam na poslednu chvilu.

4. Poplatky - nepamatam si kolko to stalo, ale nebolo to moc vela.
Matrike sa plati vyssi poplatok za outdoorovu svatbu akoza klasicku, tusim 2x
bezny poplatok (ktory bol pred 5 rokmi dost nizky).
Dalsi poplatk platite priamo na hrade. Matne si spominam ze to stalo okolo 1000
SKK,

Prajem vela stastia.

Katka
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?