Tuesday, December 5

 

Spievanky

Viaceré vedecké štúdie dokázali, že hudbu, ktorú deti počujú ešte pred narodením si v mnohých prípadoch fixujú a po narodení by na ňu mali reagovať pozitívne. Sú zaznamenané prípady, keď sa dieťa naučilo extrémne rýchlo hrať či spievať skladby, ktoré pozná z maternice. Odporúčania idú aj ďalej – ak chcete mať kľudné dieťa, počúvajte Mozarta. Deti, ktorým sa spieva ešte počas tehotenstva, budú inteligentné (atd.) A že bez ohľadu na výšku vašich ambícií, dieťa si rovnako dobre zapamätá áriu z La Traviaty aj znelku telenovely.
Bábo vraj už v piatom mesiaci zreteľne počuje a reaguje na zvuky. Mali by mu byť známe a v lepšom prípade aj blízke hlasy a zvuky, s ktorými prichádza do styku prostredníctvom pobytu v matkinom bruchu. Niežeby som verila, že Mozart a môj spev môžu prekonať genetiku, ale jeden nikdy nevie. Čo ak bude za malú námahu veľká odmena?

A tak som si požičala spevník. Mám ho už doma nejaký ten týždeň a stále váham. Nemôžem si pomôcť, ale mnohé ľudové pesničky pôsobia dosť pasé. Zápletka o zmiznutej slanine na salaši je mi vzdialená, rovnako ako aj známa pieseň, kde sa dozviete že sa treba umývať každý deň a podľa možnosti v bystrom potôčku. Na záver nezabudnú dievčatkám pripomenúť, že používanie make-upu je zbytočné a navyše ich rodičia by na tom zbankrotovali. Asi sme už trochu ďalej, máme inú optiku. Chcelo by to "update" tradičných spievaniek.


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?